Annelies-op-Bali.reismee.nl

De eerste week zit er op.

Zondag is voor de Balinesen de enige vrije dag. Ik ben vandaag met dezelfde mensen als gisteren weer op stap gegaan. Wayan, een van de mannen van de familie waar ik woon heeft ons rondgereden naar mooie bezienswaardigheden rondom Ubud. Eerst gingen we prachtige rijstvelden bekijken die in terrasvorm liggen. Werkelijk schitterend. Daarna naar een koffieplantage, gelegen in een prachtige tropische tuin waar ook allerlei fruit groeit. Natuurlijk hebben we allerlei soorten koffie mogen proeven. Bali heeft duizenden tempels maar de tempel die we vandaag bezochten was uitgehouwen in de rotsen. Heel bijzonder. We moesten heel veel trappen afdalen voor we er waren maar het ergste kwam toen we weer naar boven moesten. Dat was afzien! Zelfs voor de jongelui die mee waren. Ik ga regelmatig over mijn fysieke grenzen en er is nu natuurlijk geen Frans die af en toe even helpt of aanmoedigt! Toch lukt het elke keer weer en daar ben ik best trots op. Tot slot een waterval die weer in een prachtig gebied ligt.

Vandaag naar mijn schooltje. Daar was ik heel benieuwd naar want daarvoor ben ik naar Bali gegaan. Het was zo leuk! Het schooltje ligt in een dorpje buiten Bali, midden in de jungle. Ik ben daar met de 32 jarige Thomas uit Londen en 2 meisjes uit Zweden, allemaal even aardig. Zij komen hier al een paar weken. Wat me meteen opviel waren de verschrikkelijk lieve juffen en de blije kleutertjes. Ik besloot ter plekke dat ik helemaal niks ga zeggen van hoe ik denk dat het moet. Ik zie daar zoveel liefde en dat is toch het allerbelangrijkste. De school is van 8-10 uur. De kinderen brengen een rugzakje mee met eigen potloden en gum. En geld want als het buitenspeeltijd is mogen ze drinken en snoep kopen! Hoe is het mogelijk. Er wordt van ons verwacht dat we de kinderen wat engelse woordjes leren en de komende tijd is het thema dieren. Vanmiddag hebben we met z'n vieren een programmaatje gemaakt voor de komende week over onderwaterdieren. Ik heb de halve Action leeggekocht en daar gaan we al veel van gebruiken. Mijn medevrijwilligers zijn daar ook heel blij mee en mogen natuurlijk alles van mij gebruiken.

Ik ben net terug van een gezellig etentje met een Amerikaans echtpaar en Anke uit Hamburg.

Dat was het weer. Ik maak het goed en heb gelukkig veel contact met het thuisfront. Lang leve what's app!!!! Zo heb ik Frans vanmiddag wel een half uur aan de telefoon gehad om al mijn enthousiaste verhalen te vertellen.

Vergeet niet naar het filmpje te kijken dat ik nu op mijn weblog ga zetten.

Reacties

Reacties

(H)Ans

Maar over de blaar onder je voet lezen we niets ???
Veel plezier de komende dagen !

Helma

leuk ,geniet er maar van doe ik al als ik het lees !

Anja

Hoi Annelies,
Ontdekte vandaag al je verhalen in mijn 'Ongewenste Mail".
Maar dit is natuurlijk gewenste mail. Leuk je verhalen en de foto's. Ben benieuwd hoe het verder gaat.

Martine

Hoi Annelies,
Wat een belevenissen maak je mee. Erg spannend allemaal.
Hoe is de eerste schoolweek?
gr en nog veel plezier met alles wat je meemaakt
martine

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!