Annelies-op-Bali.reismee.nl

Mijn laatste dag op Bali.

Vandaag is mijn laatste dag op Bali. Ik schrijf nu vanuit het restaurant van mijn hotel in Kuta waar ik nu verblijf.

De laatste dagen in Ubud waren gezellig. Thomas en ik hadden ideetjes uitgewerkt met het thema safaridieren. Toen we maandag op school kwamen gaven de juffen aan dat ze liever het thema jungle wilden. Dus wij weer ideetjes verzamelen over het thema jungle. Toen merkte ik dat mijn motivatie van lesvoorbereiding weg was. Woensdag zou ik nl. voor de laatste keer op mijn schooltje zijn. Het afscheid woensdagochtend was hartverwarmend. Na eerst nog een aapje te hebben geknutseld van het allerlaatste gekleurd papier dat ik had meegenomen hebben de kleuters mij "uitgezongen en uitgezwaaid". De juffen waren duidelijk ontroerd en ik kreeg een hele leuke schildpad als cadeau. Ze willen dat ik terugkom maar ik heb gezegd dat ik dat alleen doe als mijn man mee komt!

De avond voor ik vertrok had ik Natasha uit Nederland op bezoek. Ze was pas een paar dagen vrijwilliger maar zat er al helemaal doorheen. Gelukkig heb ik dat nog met Thomas en Dewa, mijn begeleider, kunnen bespreken en meteen nadat we afscheid van elkaar hadden genomen zijn ze naar haar toegegaan. Toen ik in de taxi zat naar Kuta had ik een voldaan gevoel over mijn verblijf in Ubud. Prima om te gaan maar niet, "gelukkig dat ik daar weg ben".

Al vroeg in de middag was ik in Kuta. Wat een verschrikkelijke, drukke, ordinaire toeristenplaats. Ik heb ook nog nooit zoveel ordinaire mensen opstraatzien lopen als hier. Misschien is de Spaanse kust ook wel zo, maar helemaal niets voor mij. Ligt mijn hotel ook nog eens in de drukste straat. Gelukkig waren daar Annemieke, mijn Australische nicht met haar kinderen en een kennisje daar en met hen had ik een leuke dag. Eerst naar de Uluwatutempel, toen een Balinese dansshow en tot slot heerlijk eten in een visrestaurant op het strand.

De volgende ochtend door Kuta gewandeld en op het strand, lekker in de schaduw mijn teen- en vingernagels laten lakken en leuk contact gehad met een aantal Indonesische studenten die een onderzoek deden naar het toerisme in Kuta. 's Middags met de familie naar een massagesalon voor een heerlijke hoofdhuidmassage. Daarna heelijk gegeten.

De Australiers zijn donderdagavond al naar huis gegaan dus dat wordt de dag alleen doorbrengen.....Of toch niet? Bij het ontbijt ontmoet ik Agnes uit Singapore die ook alleen is en we besluiten ter plekke om de dag samen door te brengen. Hoe leuk kan het zijn. Ik had al een taxi geregeld om mij naar een groot warenhuis te brengen voor de laatste soeveniers en uiteindelijk is hij de hele dag met ons op stap gegaan naar oa Turtle Island. Waar alleen schildpadden zijn voor de toeristen. Allemaal nep! Geeft niet, ik had weer een leuke dag!

Vanavond om 19.00 uur vertrek ik naar huis, ik kan niet wachten. 4 Weken is een lange tijd om alleen op stap te zijn. Ik heb heel veel leuke mensen ontmoet maar uiteindelijk moet je het helemaal zelf doen om er iets van te maken. Het ondergedompeld zijn in de Balinese cultuur vond ik geweldig. Daar heb ik in Kuta trouwens niets van teruggezien. Bali heeft schitterende natuur, echt paradijselijk maar het is ook heel lelijk in de drukbevolkte gebieden. Mijn vrijwilligerswerk op het kleuterschooltje was erg leuk en aan de reacties van de juffen te zien is mijn bijdrage misschien toch groter geweest dan ik zelf denk. Thomas heeft me beloofd om mijn missie van een opgeruimde school de komende weken voort te zetten. En wat hebben de kleuters genoten van mijn creatieve activiteiten, hoe simpel ook. Nu kan het niet meer want het papier is op.

Nu ga ik proberen om wat foto's toe te voegen maar ik weet niet of het lukt. Internet in mijn hotel is erg zwak. Anders maar als ik thuis ben.

Reacties

Reacties

Annelies

Ik heb genoten van je leuke verhalen en de foto's. Een goede reis naar huis en ik denk dat je de vlg. keer als we elkaar zien veel te vertellen hebt. Groetjes. Annelies

Ans

Wat een lang verhaal,wat jammer voor de kinderen dat er nu geen leuke knutsels meer worden gemaakt. We wensen je een heel goede terug reis, gr. Ans en Hans

Ans

Dank je wel voor je verhalen en mooie foto's. gr. Ans

Lenny

Hoop dat je veilig thuis bent na een enerverende maar zeer interessante tijd.
En je hebt volop genoten.
Tot gauw, Annelies
Gr, Lenny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!